Шановні колеги!
Доводимо до вашого відома, що Міністерство юстиції України (далі –Міністерство) здійснює постійний аналіз імплементації Закону України «Про адміністративні процедури» (далі –ЗАП) на всіх рівнях публічного адміністрування та звітує про досягнення та проблемні питання Уряду України.
За інформацією Міністерсва юстиції України «однією з новел ЗАП є визначення суб’єктів, які уповноважуються на розгляд скарг в адміністративному порядку. За загальним правилом суб’єктом розгляду скарги є адміністративний орган вищого рівня.
При цьому суб’єкт розгляду скарги може утворити комісію з розгляду скарг. До складу комісії з розгляду скарг, крім посадових осіб адміністративного органу, можуть включатися представники інститутів громадянського суспільства у кількості, що не перевищує третини її загального складу. Діяльність комісії з розгляду скарг здійснюється з дотриманням вимог цього Закону.
У разі відсутності адміністративного органу вищого рівня скарга щодо прийнятого адміністративного акта, процедурних рішень, дій чи бездіяльності адміністративного органу подається до того самого адміністративного органу, який прийняв адміністративний акт, вчинив процедурні дії та/або прийняв процедурне рішення чи допустив бездіяльність, що оскаржуються, якщо при ньому утворено комісію з розгляду скарг. Такий адміністративний орган має статус суб’єкта розгляду скарги (абзац перший частини першої, абзаци перший, третій частини другої, абзац перший частини третьої статті 79 ЗАП).
Порядок утворення адміністративним органом комісії з розгляду скарг щодо прийнятого адміністративного акта, процедурних рішень, дій чи бездіяльності адміністративного органу, організаційні та процедурні засади діяльності комісії визначені в Примірному положенні про комісію з розгляду скарг, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 року № 420.»
У контексті наведеного Міністерство підготувало Опитувальник щодо здійснення адміністративного оскарження прийнятого адміністративного акта, вчиненого процедурного рішення, дії чи допущеної бездіяльності в адміністративному органі з наступних питань:
1. Чи існують спеціальні закони України, якими керується ваш орган, які передбачають спеціального суб'єкта розгляду скарг (відповідно до абзацу першого ч. 1 ст. 79 ЗАП), у тому числі, передбачають оскарження тільки до суду? (так/ні) |
2. Якщо відповідь на попереднє питання «так», наведіть перелік спеціальних законів України, якими керується ваш орган, які передбачають спеціального суб’єкта розгляду скарг (відповідно до абзацу першого ч. 1 ст. 79 ЗАП), а також коротко охарактеризуйте процедуру оскарження відповідно до зазначених законів. |
3. Якщо відповідь на питання № 1 «ні», вкажіть який механізм адміністративного оскарження функціонує у вашому органі? (підкресліть обраний варіант) |
4. Якщо в вашому органі утворено Комісію з розгляду скарг, вкажіть НПА з реквізитами, якими утворено Комісію |
5. Чи включені до складу Комісії представники інститутів громадянського суспільства |
6. Яка кількість скарг надійшла до Комісії з розгляду скарг у вашому органі |
7. Назвіть типові скарги зі сфери діяльності вашого органу |
8. Яку кількість скарг Комісія з розгляду скарг рекомендувала задовольнити частково? |
9. Яку кількість скарг Комісія з розгляду скарг рекомендувала задовольнити повністю? |
10. Яку кількість скарг Комісія з розгляду скарг рекомендувала залишити без задоволення? |
11. Зазначте кількість повністю врахованих адміністративних органом висновків, наданих Комісією з розгляду скарг |
12. Зазначте кількість частково врахованих адміністративних органом висновків, наданих Комісією з розгляду скарг |
13. Зазначте кількість неврахованих (якщо такі є) адміністративних органом висновків, наданих Комісією з розгляду скарг |
14. З якими проблемами ви стикалися при розгляді скарг у вашому органі? |
15. Які положення законодавства потребують додаткового роз'яснення? |
16. За досвідом вашого органу, що може сприяти вдосконаленню порядку адміністративного оскарження та перегляду справ |
Рекомендуємо взяти участь у проведенні вищезазначеного опитування, що дозволить актуалізувати питання реалізації вищезазначеного Закону.
Виконавча дирекція Асоціації