Мінсоцполітики надає роз’яснення щодо призначення та відшкодування субсидій багатоквартирним будинкам, в яких створено ОСББ та ЖБК

Асоціація звернулася до Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування (УАРОР) з проханням підтримати звернення до Кабінету Міністрів України щодо вирішення проблеми, яка виникла з відшкодуванням пільг та субсидій, з метою недопущення нерівнозначного застосування норм підзаконних актів у сфері соціального захисту населення до людей, які є співвласниками багатоквартирних будинків, в яких створено ОСББ/ЖБК та будинків, які не визначились з формою управління, на що отримано відповідь.

 

Мінсоцполітики повідомляє:

 

Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 (зі змінами) (далі – Положення), передбачено надання громадянам щомісячної житлової субсидії, зокрема на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, у якому створено ОСББ, ЖБК.

 

Згідно з пунктом 1 Положення субсидія на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, у якому створено ОСББ/ЖБК, надається виходячи з наступних витрат:

 

- витрат на утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньо - будинкових робіт; обслуговування внутрішньо – будинкових систем ( крім обслуговування внутрішньо – будинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, відповідно до яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів;

 

- витрат на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку.

 

Відповідно до статті 22 Закону України «Про об'єднання співвласників багато квартального будинку» (далі Закон) з метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, у яких створено ОСББ, пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком внески і платежі визначаються у розмірах, затверджених загальними зборами об'єднання, але не більше встановленого згідно із законодавства граничного розміру відповідних витрат.

 

Для фінансування самозабезпечення об'єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об'єднання.

 

Відповідно до статті 10 Закону до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема питання визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

 

Згідно із статтею 23 Закону внески на утримання і ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває у спільній власності, визначаються статусом об'єднання та/або рішення загальних зборів.

 

Отже, пільги та субсидії мають надаватися мешканцям будинків, у яких створено ОСББ, ЖБК, на підставі інформації ОСББ, ЖБК про загальний розмір витрат на управління багатоквартирним будинком виходячи із розмірів установлених загальними зборами відповідних внесків і платежів, що включають витрати,визначені пунктом 1 Положення, в межах соціального нормативу витрат на управління багатоквартирним будинком, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409.

 

При цьому, у разі визначення ОСББ, ЖБК внески на управління багатоквартирним будинком надання пільг і субсидій на оплату витрат на управління здійснюється на той же склад в межах встановленого соціального нормативу.

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...